1 Mart 2019 Cuma

Bir Omuz Verelim

Hala suç planlarken
Dinleniyor muyum?
Bir bakmışım eşikte polisler
Tüm cinayetlerim çözülüyor öyle ki
Tutup da öldüremiyorum patronu içerde
Ağırlaşıyor cesedi gözümde
Tüm yük üzerimde taşıyamıyorum
Dinlenmekten yoruldum.

Dinlemeseler de duydukları kesin
Çünkü definemi öldürmedim
Onlarca suç üstü yedim
Eksilmedi cinnetim
O rutubetli, pis, o azmettirici dam
Ve aman allah içerdeki masumlardan
Salıverildim.

Yılların faziletinden de emin değilim
Bizi dize getirmekte kullandığı korkunç yöntemler sana bana mal oldu zahir
Ama kalabalığımızı tarif etmeye gelince hala biz
Birinci çoğul, rakipsiz zamir.

Peki böyle bir nefeslik mesafe
Kurum bağlamış sesimiz niye?
Biz her sabah ve dahi vardiyayla
Bir metaforik çukura ineriz, daha alçağı yok
Yüksekler çok uzak öyle ki
Görüp de indiremiyorum patronu içerde
Yaklaşıyor cesedi henüz öldürmediğimin
Dimdik bakıyor yüzüme, kör olsan
Kokusunda boğulursun.

Kanundan kaldı mı korkum, ölüm kokusu mu bu?
Biraz metan, bir nefeslik hürriyet
Biraz hayat biraz zaman kazandığım bu ocakta pişerse
Bir lokma meşru müdafaa etmez mi?
Canın aheste çıkması bu madenden
Yani hiçbirimizin canlı çıkamayacağı bu yerden
Cinayeti hafifletmez mi?

Ağırlaştırıldı cezam
Çünkü suç işlerken dinleniyorum
Hakk'ın hesabını sordum
Cevabını dinlemiyorum
Emirlerini okudum, çiğnedim
Eksilmedi cennetim
Ona varlığımı müjdeleyen köstebek benim.

Hakkı verilmez-ödenmez
Alınır-satılırken gördüm
O ucuz ve pahalıyken, benim sabitti suçum
Bu yüzden kasten
Ona yokluğunu müjdeleyen peygamberim.
İçine diri diri gömüldüğüm devrimin
Definesi benim.

Melike ATA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her Şeye Yeniden Başlamak Mümkün Mü?

arzın merkezinden başlayarak senin merkezinden, ilk öptüğümden nefes suyundan ağaçların ayaklandığı yerden konuşurken uzayan boşluklarda...