11 Aralık 2018 Salı

İnceliksiz Şiir

İnceliksiz, dişlenmiş yeşil eriktim
Kestikleri
En dip yeriydi
Hüznümün

Buldular
Saklandığım tüm tenhaları
Kendime yeni tarihler edindim
İşi kan olan adamlardan
Bedrettinin kaderinden bahsetmek istiyorum
Nehre dökülen kitaplardan
Gece yarısı yıldızlı bir damda
yeni doğan bir çocuğa karşı
Oğlu dövülerek öldürülen annelerden
Tarihin yanılgılarla dolu
Süt kokulu nasihatlerinden
Bıktım
Bıktım
Bıktım
Desem üç kez
Bıraksam elleri terli sıkıntıları
Ceviz kabuğu gibi dayanıklılık kazanacak
Gözümde beklemek dediğim bilinmez

Kestiğim saçlarımdan bahsetmek istiyorum
Tümden değil
Makas makas
Azar azar
Kahkül diyorlar böylesine
Ben tükenmenin telafisi demesem de
Uzayacak nasipsiz

Edindiğim bu yeniliğin içinde
Tersine oturmuş
Mavi bir sandalyeden bahsetmeliyim
Üzeri çiçeksiz çiçeklerle dolu
Biri çay bardağında
Bardak rakısız çaysız
Kök vermek için çiçeğe
Her yana uzak bir durak yerisin diyorum
Gönlüm vakit dolmadan
bend olma kendine
Kardeşim ol
Oyun zamanı zeytin doldur ceplerine

Birgül Turan

1 yorum:

Her Şeye Yeniden Başlamak Mümkün Mü?

arzın merkezinden başlayarak senin merkezinden, ilk öptüğümden nefes suyundan ağaçların ayaklandığı yerden konuşurken uzayan boşluklarda...